Dieta Low IG - co to takiego?

Dieta Low IG jest wskazana u osób ze zdiagnozowaną insulinoopornością i cukrzycą typu II. Przyjrzyjmy się bliżej temu zagadnieniu i zastanówmy się, jak można sobie z nim radzić za pomocą smacznego i zdrowego jadłospisu z cateringu dietetycznego w Warszawie. 

Insulinooporność - na czym polega problem? 

O insulinooporności możemy mówić wtedy, gdy występuje obniżona wrażliwość organizmu na działanie insuliny. Wówczas komórki w organizmie zaczynają być obojętne na insulinę, co wywołuje reakcję w postaci nadprodukcji hormonu (hiperinsulinemia). Insulina jest to hormon odpowiadający za regulowanie ilości cukru we krwi. Jest on produkowany w trzustce. 

Jakie są najważniejsze funkcje insuliny?

  • bierze udział w transporcie glukozy do komórek 
  • wspiera procesy metaboliczne węglowodanów, białek i tłuszczów

Możemy wyróżnić wiele przyczyn insulinooporności:

  • uwarunkowanie genetyczne
  • nadwaga lub otyłość
  • brak lub niedostateczna aktywność fizyczna
  • stres 
  • niedobór snu
  • nagromadzenie toksyn w organizmie
  • stosowanie leków (antykoncepcja, leki sterydowe) 
  • często występuje jako choroba towarzysząca tarczycy

Poznajmy typowe objawy insulinooporności

Choroba u niektórych przebiega bezobjawowo, jednak w większości przypadków możemy wyróżnić charakterystyczne objawy jak: problemy z utrzymaniem masy ciała, zmęczenie, trudności z koncentracją, problemy z redukcją wagi, zaburzenia skórne, nadmierny apetyt, depresja czy nadpotliwość. 

Dlaczego dieta Low IG jest stosowana przez osoby z insulinoopornością?

Osoby cierpiące na insulinooporność powinny stosować dietę z niskim indeksem glikemicznym. Jest ona rekomendowana także u diabetyków czy osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, korzystając np. z cateringu dietetycznego. W naszej diecie pudełkowej Low IG stosujemy całą paletę produktów, które przyczyniają się do łagodnego wzrostu glukozy we krwi. W śniadaniach diety pudełkowej  znajdziesz pieczywo razowe, w obiadach i kolacjach: grube kasze czy brązowy ryż. Do produktów o niskim indeksie IG zaliczamy warzywa (bez ziemniaków i dyni) i niektóre owoce. Dieta z niskim IG powinna zawierać błonnik, który zapewnia spowolnienie wchłaniania posiłku. Składniki obniżające indeks glikemiczny to: mięso, ryby, sery. Kucharze z naszego cateringu dietetycznego w Warszawie szczególnie często sięgają po wołowinę i drób oraz warzywa o niskim IG (cebula, cukinia, gotowane ziemniaki, groszek zielony), aby zapewnić Ci idealnie zbilansowaną dietę. Osoby z insulinoopornością mogą liczyć na odrobinę zdrowej słodyczy - zaskoczymy Cię ciastami bez cukru, naleśnikami czy goframi. 

Dieta z niskim indeksem glikemicznym - kto powinien ją stosować?

  • osoby z cukrzycą typu II oraz insulinoopornością
  • klienci chcący zrzucić zbędne kilogramy czy poprawić swoje nawyki żywieniowe
  • osoby, które spożywają za dużo cukru 
  • wszyscy Ci, którzy chcą poprawić swoje samopoczucie

Dowiedz się więcej o diecie Low IG w naszym cateringu dietetycznym w Warszawie.

 

Copyright © 2021 – 2022 Eat Tasty Box
Realizacja: Finepages.pl
envelope-ofacebook-squarephonebarsangle-double-upinstagramcross